آيا ورزش کردن در دوران قاعدگي درست است-بهداشت
فناوري اطلاعات و ارتباطات
آيا ورزش کردن در دوران قاعدگي درست است-بهداشت
نوشته شده توسط برتررایانه در ساعت 1:1
آيا ورزش کردن در دوران قاعدگي درست است؟

بسيارند خانم‌هايي که در دوران قاعدگي ورزش‌هاي روزانه خود را متوقف و گمان مي‌کنند ورزش در اين دوره کار درستي نيست اما در اينجا مي‌خواهيم به ان موضوع بپردازيم که ورزش آن‌قدرها هم که فکر مي‌کنيد در تضاد با اين دوره نيست!

انجام هر نوع ورزشي مجاز است! انجام ورزش در اين دوره به حالت بدني هر فرد بستگي دارد؟ اگر شما جزو‌ آن دسته از خانم‌هايي هستيد که دچار دل‌درد و کمردرد شديد مي‌شوند، مي‌توانيد ورزش‌هاي سبکي همچون پياده‌روي يا يوگا را انتخاب کنيد اما اگر حال مساعدي داريد، انجام هيچ ورزشي دراين دوران ممنوع نيست. مي‌توانيد به تمرينات ژيمناستيک، بسکتبال يا واليبال خود ادامه دهيد .

. خون‌ريزي شديد مي‌شود!
حتما شما همه متوجه اين موضوع شده‌ايد که حرکت بيشتر، خون‌ريزي را هم افزايش مي‌دهد. در واقع ورزش سبب خون‌ريزي بسيار شديد و بعد از آن خستگي و بي‌هوشي و کم‌خوني نمي‌شود. ميزان خوني که شما هر ماه از دست مي‌دهيد به يک ميزان است و تنها وقتي حرکت و جنبش بدني شما بيشتر مي‌شود به دليل آنکه ضربان قلب و جريان خون تندتر مي‌شود، احساس مي‌کنيد خون‌ريزي شما نيز شدت پيدا کرده است، در حالي که ميزان خون از دست رفته يکسان است. پس نگران نباشيد و با آسودگي به ورزش خود ادامه دهيد

. ورزش شديد سيکل ماهيانه را مختل مي‌کند
انجام ورز‌ش‌هاي شديد مي‌تواند بر سيکل‌ ماهانه تاثير بگذارد. در واقع ميزان ترشح هورمون استروژن رابطه مستقيمي با ميزان بافت چربي در بدن دارد. وقتي ما کالري زيادي مي‌سوزانيم، ميزان ترشح استروژن کاهش چشمگيري يافته و در نتيجه ترتيب عادات به هم مي‌ريزد و حتي گاهي به طور کل قطع مي‌شود. البته فقط ورزش مسبب بروز اختلال در قاعدگي نيست.

استرس و رژيم غذايي خيلي سخت هم مي‌تواند همين آثار را بر سيکل ماهانه داشته باشد. به همين دلايل است که معمولا ورزش کاران قاعدگي منظمي ندارند. اما اين موضوع آن‌قدرها هم مهم نيست و قدرت باروري را کاهش نمي‌دهد اما بي‌نظمي طي ماه‌ها در اثر به هم خوردن تعادل هورموني است و بايد حتما در رابطه با آن با پزشک مشورت کند

. ورزش درد را کاهش مي‌دهد
برخلاف آنچه عموم مردم تصور مي‌کنند، درد دوران قاعدگي با ورزش افزايش پيدا نمي‌کند. در افرادي که درد شديد دارند حتي با خوابيدن در رختخواب هم اين درد ادامه مي‌يابد. درد دوران قاعدگي به دليل ترشح ترکيباتي است که سبب انقباض رحم ، ماهيچه‌هاي کمري و شکمي مي‌شود. همچنين اين ترکيبات حساسيت اعصاب را بالا برده و سبب افزايش جريان خون در زير شکم مي‌شود. با ورزش کردن چون اکسيژن بيشتري به ماهيچه‌ها مي‌رسد، ميزان انقباض و در نتيجه دردها کاهش مي‌يابد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: مربوط به زنان، ،
:: برچسب‌ها: آيا ورزش کردن در دوران قاعدگي درست است-بهداشت,